Imaxe unha planta xa podada
27 de Novembro do 2021

O pasado día 21 de setembro comezamos oficialmente o outono e con el, e ata o vindeiro mes de marzo, estaremos nos meses máis fríos do ano. Durante o tempo de outono e inverno, a planta entra nun estado de repouso vexetativo, polo que é o momento idóneo para realizar a poda. Unha práctica que se realiza para que a planta manteña a súa forma, reducir o seu envellecemento e favorecer a calidade dos acios posteriormente.

Detalle de kýlix ou copa ática de figuras negras, Pintor de Chiusi, finais do s. VI a.C. Mostra a un grupo de silenos e ménades nun viñedo, recollendo os acios de uva para o seu transporte en cestos.
17 de Outubro do 2021

Durante a Antigüidade a recollida dos maduros froitos da vide, a vendima, realizábase nos meses de setembro e outubro, unha vez rematado o verán e co comezo da estación do outono, aínda que sempre dependía do grao de madurez dos bagos e das condicións climáticas de cada rexión.

Prensa de tostado
17 de Setembro do 2021

Coñecido como torrado ou tostado, esta clase de viño inclúese dentro das Denominacións de Orixe Ribeiro e Valdeorras, pero, que sabemos sobre el?

Vista xeral do Ribeiro dende o Museo do Viño de Galicia
28 de Agosto do 2021

Moitas veces chegades ao Museo do Viño preguntándonos como elixir entre todos os viños de excelente calidade que temos en Galicia pero asegurándovos de que o produto non sexa danino para a vosa saúde e sexa respectuoso co medio. Ben, pois hoxe traémosvos algunhas respostas e deixaremos algunha pregunta en aberto para cando veñades visitarnos e podamos seguir co debate en vivo.

Cuncas e xerra de Niñodaguia
23 de Xullo do 2021

A olería é un dos oficios de tradición centenaria en Galicia vencellado dende a súa orixe coa cultura do viño. O consumo do viño ten unha dimensión social moi relevante xa que forma parte dos ritos relixiosos, das festividades e tamén do ámbito do fogar. Toca practicamente todas as facetas da vida e establece unha cultura e uns costumes comúns a cada grupo xerando unha longa tradición sobre estes saborosos caldos.

César "Cachín"
19 de Xullo do 2021

Nunha data tan sinalada coma a de hoxe para o Museo do Viño na que cumprimos dous anos de apertura, falamos cun dos viticultores máis especiais da Denominación de Orixe da Ribeira Sacra, César "Cachín", quen aposta pola tradición nas labores vitícolas, sempre dende o máis profundo respecto, unha tradición transmitida e herdada polos seus antepasados.

Antonio Míguez
11 de Xullo do 2021

Antonio Míguez Amil é un dos grandes coñecedores do Ribeiro e das súas prácticas máis lonxevas, como deixar evolucionar os viños baixo terra ou como tratar a vide dende o respeto ao medioambiente e á propia planta son algunhas das súas grandes preocupacións. Na ligazón que segue, poderedes descubrir tamén cal é para Antonio a diferenza entre tradición e innovación.

Tracción animal na viticultura.
3 de Xullo do 2021

Este 2021 o Consello Internacional de Museos propuña o lema "O futuro dos museos: Recuperar e reimaxinar", para nós isto implica falar dos retos obxecto do fío condutor da exposición do museo, como se vai reinventar o mundo da vitivinicultura? Ante tal pregunta impónsenos unha resposta interesante no noso labor coma divulgadores, presentámosvos a partir do testemuño de  José Luís Mateo unha posible volta ás prácticas tradicionais.

Recolleita das uvas, Santa Costanza, ca. 350 d.C.
19 de Xuño do 2021

Era o néctar dos imperecedeiros deuses e unha bebida eternamente desfrutada polo resto dos mortais. Ao longo da Antigüidade o viño converteuse nun símbolo de distinción e festexo nos eidos cultural e social, ao mesmo tempo que conformaba a base da dieta diaria das lonxanas sociedades gregas e latinas.

Lagar do Museo do Viño de Galicia
20 de Maio do 2021

Se miramos ao pasado atoparémonos con que unha das estruturas vencelladas á produción de viño é o lagar. Este tipo de estrutura, que servía para prensar a uva, xa se utilizaba en época romana, feito do que temos constancia grazas á datación do lagar rupestre de Santa Lucía de Astariz, situado no concello de Castrelo de Miño, do século III d.C.